چگونه‌ گردني زيبا داشته باشيم؟

0
510

[ad_1]

گردن یکی از زیباترین بخش‌های بدن است و مراقبت از آن اهمیت ویژه‌ای دارد؛ اما متأسفانه بیشتر مردم نسبت به آن بی‌اهمیت هستند و به درستی از آن محافظت نمی‌کنند؛ به همین دلیل بسیار زودتر از آنچه که باید، پوست این قسمت از بدنشان چروک می‌شود و تازه بعد از پدیدار شدن نخستین خطوط و چین و چروک‌ها به فکر مراقبت از آن می‌افتند. چگونه‌ گردنی زیبا داشته باشیم؟

برای جلوگیری از این وضعیت و داشتن گردنی زیبا و جوان باید از به وجود آوردن چین و چروک‌‌های زود هنگام جلوگیری کرد و بسیاری از عادت‌های نادرست را کنار گذاشت. مثلاً مدت‌ها پای کامپیوتر می‌نشینیم و چون صفحه مانتیور روبه‌روی ما نیست یا بالاتراست یا عقب‌تر، مجبوریم گردن خود را مرتباً جلو بکشیم تا صفحه را ببنیم.

یا هنگام حرف زدن با تلفن گوشی تلفن را بین گوش و شانه خود نگاه می‌داریم و بسیاری موارد دیگر که باعث می‌شوند گردن‌ ما در حالت مناسبی نباشد و کم کم چین و چروک‌های پیری روی آن نمایان شود.

آیا می‌دانستید نوع بالشی که زیر سر خود می‌گذارید، چه تأثیری روی گردن شما دارد؟ کسانی که عادت دارند به پهلو بخوابند، لازم است از بالش‌های بلندتر و سفت‌تر استفاده کنند تا فضای خالی میان شانه‌ها و سرشان را پُر کند. اگر عادت دارید به پشت بخوابید، باید از بالش‌های کوتاه‌تر برای گردنی زیبا استفاده کنید.

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که در مورد گردن انجام می‌دهیم، این است که از آن به اندازه سایر بخش‌های بدن مراقبت نمی‌کنیم. باید همواره به خاطر داشته باشیم که پوست گردن شکننده‌ترین بخش بدن است و خیلی سریع لطافت و زیبایی خود را از دست می‌دهد. این قسمت غده‌های چربی کمتر و در نتیجه رطوبت کمتری دارد و سریع‌تر خشک می‌شود. چگونه باید از آن مراقبت بیشتری کرد؟

همانطور که از پوستتان مراقبت می‌کنید در مورد پوست گردن نیز نباید مواد شیمیایی و لوازم آزایشی روی سطح آن بمالید و از طرفی باید از یک مربوط کننده مناسب نیز استفاده کنید. با افزایش سن و آغاز فرایند پیری، سیگار کشیدن و برخی عادات نادرست دیگر، عوامل محیطی (مثل تابش نور خورشید) و … پوست گردن دستخوش تغییراتی می‌شود. چربی‌های موجود در ناحیه گردن آویزان می‌شوند و گردن دیگر زیبایی سابق را ندارد. برای بهبود وضعیت گردنی زیبا می‌توان از روش‌های خانگی زیر استفاده کرد:

گردن خود را ورزش دهید

ورزش‌هایی را انجام دهید که روی گردن و صورت متمرکز هستند. این ورزش‌ها باعث می‌شوند پوست این نواحی دیرتر حالت طبیعی خود را از دست بدهد. ورزش عضلات را تقویت و خشکی و کوفتگی آنها را کمتر می‌کند. سر خود را تا جائی که می‌توانید عقب ببرید و بالای سرتان را تماشا کنید. چند ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد دوباره آن‌را به سمت جلو بیاورید. همین‌کار را در مورد حرکت سر و گردن به سمت چپ و راست نیز انجام دهید (با این تفاوت که نگذارید گوشتان با شانه‌ها تماس پیدا کند) و هر بار چند ثانیه در آن موقعیت بمانید. این حرکت سر و گردن را حداقل روزی سه بار و هر بار ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

 یوگا

در یوگا از حالت‌های فیزیکی استفاده می‌شود تا جسم را تهذیب و قدرت فیزیکی آن را بیشتر کند و به استقامت و نیروی بیشتری دست یابید. انجام برخی از تمرینات خاص یوگا از گرفتگی گردن و چین و چروک پوست آن ناحیه پیشگیری می‌کند. خوشبختانه حرکات یوگا تنوع بسیار زیادی دارند. در این زمینه می‌توانید از یک مربی یوگا یا کتابی در این مورد کمک بگیرید و حرکات مربوط به گردن را تمرین کنید.

کرم‌های مناسب برای گردنی زیبا

اغلب محصولات آرایشی و بهداشتی پوست حاوی موادی برای تقویت پوست و جلوگیری از افزایش چین و چروک‌ها هستند. محصولات زیبایی که حاوی ویتامین A، ویتامین C و اسید هیدروکسیل آلفا و بتا می‌باشند، باعث افزایش کلاژن و کندی روند پیری پوست می‌شوند. ریتنول نوعی ترکیب ویتامین A است که رادیکال‌های آزاد را خنثی و از آسیب آنها به پوست جلوگیری می‌کند. اسید هیدروکسیل بتا و آلفا نیز مانند لایه بردار عمل کرده و سلول‌های مرده پوست را از آن جدا می‌کند و موجب رشد سلول‌های جدید می‌شود. استفاده از محصولاتی که شامل این ترکیبات هستند، کم کم ظاهر پوست را بهبود می‌بخشند؛ ولی این روند تدریجی است و نمی‌توانید انتظارتغییرات بزرگ در مدت زمان کوتاه داشته باشید.

چگونه‌ جوش‌های گردن را از بین ببریم؟

جوش‌های روی گردن به علل مختلف پدیدار می‌شوند. مالش برخی لباس‌ها در قسمت یقه روی پوست، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سرمای شدید، باد و برخی دانه گرده‌های موجود در باد، علت پیدایش این جوش‌ها هستند که برای از بین بردن آنها ابتدا باید پوست را نرم و مرطوب کنید و سپس جای جوش را از بین ببرید. جوش‌ها به صورت نقاط ریز، برآمدگی‌های پوستی قرمزرنگ و خشک ظاهر می‌شوند و اغلب با خارش همراهند.

مراقبت از پوست نازک گردن با درمان‌های خانگی

به جای استفاده از هر گونه کرم آرایشی سفید کننده، بهتر است از سفید کننده طبیعی استفاده کنید. به این منظور، آب گوجه‌فرنگی و آب لیموترش را با نسبت سه به یک مخلوط کنید و با پنبه روی گردن خود بمالید و ۲۰ دقیقه بعد با آب گرم بشویید.نمک در از بین بردن و رفع سلول‌های مرده از سطح پوست بسیار مؤثر است. مقداری نمک را با آب لیمو و پودر زردچوبه حل کنید و خمیر به دست آمده را روی گردن خود بمالید.

انواع ماسک‌ برای گردنی زیبا

 ماسک سرشیر تازه
سرشیر،سرشار از مرطوب کننده است که به جوانسازی پوست کمک می‌کند. مقداری آب خیار و آب گوجه‌فرنگی را به سرشیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود؛ سپس روی گردن بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید تا متوجه سرخی پوست خود شوید.

 توت فرنگی
توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان است و به پاک شدن سلو‌های مرده پوست بدن کمک می‌کند و بافت بسیار غنی به پوست شما می‌دهد. سه عددتوت فرنگی رابا شیر مخلط کنید و روی پوست گردن خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

 تمشک 
تمشک حاوی ویتامین C است و بافت پوست را تقویت می‌کند. مقداری تمشک را با یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و دو قاشق چایخوری آب خیار مخلوط کنید و روی گردن خود بمالید.

 گوجه‌فرنگی
دو قاشق چایخوری ماست را با کمی گوجه‌فرنگی ترکیب کنید و روی گردن بمالید بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. تقریباً تمام خانم‌ها دوست دارند گردنی زیبا داشته باشند. مهم نیست گردن شما کوتاه، بلند و یا متوسط باشد، مهم این است که تلاش کنید گردنی سالم داشته باشید.

گردن کوتاه

معمولاً گردن‌های کوتاه ناخوشایندتر از گردن‌های بلند هستند؛ به خصوص وقتی که فرد دچار افزایش وزن و چاقی می‌شود. بنابراین افرادی که گردن کوتاه دارند، نباید به هیچ وجه چاق شوند و هر طور شده باید چربی‌های اطراف گردن را آب کنند. بهترین راه‌حل ورزش دادن گردن است (خم کردن گردن به چپ و راست و بعد چرخاندن آن و تکرار این حرکات ۲۰ بار در روز).  این‌کار باعث تقویت و شکیل شدن عضلات گردن می‌شود. برای زیباتر شدن بیشتر گردن می‌توانید هفته‌ای دو بار ماساژ گردن انجام دهید. چربی‌های گردن را درست مثل آنکه خمیری را با دست جابه‌جا می‌کنید، به سمت پایین هل دهید و برای بلندتر به نظر رسیدن گردن‌تان لباس‌هایی که گردن بسیار پوشیده و یقه‌های ایستاده دارند، نپوشید.

 گردن‌ بلند

گردن‌های بلند وقتی که دچار کاهش شدید وزن می‌شوید، بسیار بد منظره می‌شوند. باید سعی کنید ماهیچه‌های گردن خود را تقویت کنید. می‌توانید تمرین‌های فک نیز انجام دهید. گردن‌های بسیار بلند را می‌توان با استفاده از لباس‌های یقه‌دار، کمی کوتاه‌تر و زیباتر جلوه داد.

 گردن‌ معمولی

اگر گردن‌ شما نه زیاد بلند و نه زیاد کوتاه است، به این معنی نیست که گردن زیبایی را دارید. نباید بگذارید گردنتان چاق شود و هیچ گاه از گردن خود غافل نشوید. مرتباً آن‌را ورزش و ماساژ دهید تا ماهیچه‌هایش حالت و فرم زیبایی داشته باشند. اگر گردن شما کمی چاق شود، کوتاه‌تر به نظر خواهد رسید.

[ad_2]

نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید