عوارض جراحی بینی در مردان

0
307

[ad_1]

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در ارتباط با گرایش مردان در سنین بالا به انجام جراحی پلاستیک و زیبایی بینی، گفت: با توجه به این که شرایط فیزیولوژیک بدن و چهره افراد در سنین بالا دستخوش تغییر می‎شود، فرد می‎خواهد احساس جوانی و شادابی داشته باشد. جراحی بینی در مردان را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

عوارض جراحی بینی در مردان

دکتر سیدنجات حسینی اظهار کرد: جراحی بینی از جمله جراحی‌های شایع در ایران است که متأسفانه روند رو به افزایش آن مشکلات زیادی در پی داشته است. اما آنچه در این بین بیش از هر موضوعی می‎تواند مورد توجه قرار گیرد، آسیب‎های روحی و روانی ناشی از جراحی‎های ناموفق است.

وی افزود: نقش بینی در زیباشناسی از آنجا که در وسط صورت قرار دارد و بارزترین واحد زیباشناختی صورت است، در رابطه با سایر اجزای صورت به خصوص چانه، لب‎ها و ابروها بررسی می‌شود. با افزایش مشغله فکری، اعتماد به نفس در بین افراد کاهش می‎یابد. عواملی مثل انحراف بینی و افتادگی پلک، باعث تمایل زیاد مردم به این عمل می‌شود.

حسینی عنوان کرد: افرادی که در مقایسه چهره خود با سایر افراد از اعتقاد به نفس کمتری برخوردارند در واقع از یک نوع اختلال مشکلی بدن رنج می‌برند که حتی با عمل زیبایی این افراد بهبود نمی‌یابند و ترجیح داده می‌شود که عمل نشوند.

این دانشیار دانشگاه در پایان گفت: از عوارض ناشی از این جراحی می‎توان به اختلالات تنفسی و بدشکلی در فرم بینی اشاره کرد.

تفاوت جراحی بینی مردان با زنان

همانطور که می دانید آناتومی بینی مردان کاملا با بینی زنان متفاوت است. بینی های مردان حدود ۱۰ درصد بزرگتر از بینی های زنانه هستند. محققان بر این باورند که تفاوت اندازه بینی به تفاوت در ساختارها و نیازهای انرژی متفاوت جنسیتی بر می گردد. مردان به طور کلی توده عضلانی بیشتری دارند و نیاز به اکسیژن بیشتر برای رشد و نگهداری بافت ماهیچه ای دارند. بینی بزرگتر به این معنی است که اکسیژن بیشتری می تواند در داخل خون و برای انتقال عضله در دسترس باشد. آنها همچنین یادآور می شوند که تفاوت در اندازه بینی بین زنان و مردان از سن ۱۱ سالگی و درست در زمانی که بلوغ خود را نشان می دهد آشکار می شود.

از لحاظ فیزیولوژیکی، مردان از آن زمان شروع به رشد توده های عضلانی می کنند در حالی که زنان توده چربی بیشتری تولید می کنند.

بسیاری از مردان با وجود داشتن بینی شکسته و با وجود اینکه بخاطر داشتن انحراف بینی و پلیپ بینی بسیار رنج می برند اما از ترس اینکه ممکن است بعد از عمل حالت طبیعی و مردانه بینی خود را از دست بدهند راضی به عمل جراحی نمی شوند.

عوارض جراحی بینی در مردان
عوارض جراحی بینی در مردان

در حال حاضر تعداد متقاضیان مرد برای جراحی بینی، تقریبا برابر با متقاضیان زن شده است، لازم است بدانید که مهم ترین قسمت جراحی بینی شما انتخاب یک جراح بینی مردان باتجربه می باشد. این ممکن است که اصول جراحی و مراحل جراحی بینی مردان با زنان یکسان باشد اما موردی که قابل اهمیت است حفظ اصولی آناتومی بینی مردان می باشد. جراحی بینی مردان نباید به گونه ای باشد که بینی عمل شده هیچ تناسبی با سایر اجزای صورت مرد نداشته باشد.

عوارض جراحی بینی در مردان

جراحی بینی مردانه هم مانند دیگر عمل های جراحی ریسک هایی دارد. علاوه بر این ها ممکن است ریسک های مخصوص به خودش را نیز داشته باشد. این خطرات باید پیش از عمل جراحی به صورت کامل توسط جراح مطرح گردد. خطرات بالقوه ای که رینوپلاستی مانند دیگر جراحی ها می تواند داشته باشید. عوارض جراحی بینی در مردان عبارتند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • واکنش های جانبی به بیهوشی
  • هماتوم (زمانی که خون زیر پوست جمع می شود)
  • بی حسی
  • خونریزی بینی
  • وجود زخم در پایه بینی
  • تورم و پاره شدن عروق خونی سطح پوست
  • ورم
  • آسیب دائمی عصب
  • اصلاح کمتر و یا بیشتر از مقدار مورد نیاز برای جراحی بینی
  • دشواری در تنفس
  • نیاز به عمل اصلاحی برای بینی

[ad_2]

نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید