بروسکتای گوجه فرنگی

0
278

DSC_468011-178x300

«بروسکتا» یک پیش غذای ایتالیایی است که قدمت آن به قرن ۱۵ در توسکانی می‌رسد. بروسکتای ایتالیایی شامل نان گریل شده‌ای است که روی آن سیر له‌شده، نمک و فلفل ریخته می‌شود و اغلب به‌عنوان اشتهاآور سرو می‌شود. ولی رویه بروسکتا می‌تواند از موادی مانند گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، لوبیا، ژامبون و پنیر نیز تهیه ‌شود. پرطرفدارترین بروسکتا در خارج از ایتالیا :.۷-ز ریحان، پنیر موتزارلا، گوجه‌فرنگی و سیر تهیه می‌شود.

به‌طور عمده تفاوت زیادی بین «بروسکتا» و «کراستینی» وجود ندارد. جدا از مواد رویه این دو پیش غذا، تنها تفاوت این دو جنس، نانِ استفاده‌شده در آن‌هاست. بروسکتا در ایتالیا از نان‌های گریل و اسلایس‌شده بزرگی بریده می‌شود که اغلب شور مزه هستند و از غله کامل تهیه می‌شوند در حالی که کراستینی می‌تواند از نان‌های کوچک‌تر و حتی خمیرهای شیرین تهیه شود.

به‌طور کلی هم بروسکتا و هم کراستینی در دسته پیش غذاها قرار می‌گیرند و همانند فینگرفودها به غیر از پیش غذا می‌توانند به‌عنوان وعده‌ای سبک و سالم سرو شوند.

مواد لازم (برای ۴ نفر):

نان تست–۸ عدد

سیر (بدون پوست)–۲ حبه

روغنزیتون–به مقدار لازم

گوجه فرنگی (بلانچ و نگینی خردشده )–۳ عدد

جعفری (خردشده)–۲۰ گرم

فلفل سیاه (پودرشده) و نمک–به مقدار لازم

روش تهیه:

۱- روی نان‌های تست یک حبه سیر مالیده و نانها را گریل کنید؛

۲- روی نان‌های تست گریل شده را به مقداری روغن زیتون آغشته کنید (دقت کنید روغن زیتون بیش از حد نباشد تا نان‌ها خیلی خیس نشوند)؛

۳- در ظرفی گود، گوجه فرنگی‌های خردشده، سیر نگینی خردشده، جعفری، روغن زیتون، نمک و فلفل را مخلوط کرده و روی نان‌های تست قرار داده و سرو کنید.

نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید