کیک خیس شکلاتی

0
1,471 مشاهده

chocolate-cake-browny

شکر ۱ لیوان  .  آرد سفید ۱ لیوان  .  بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری  .  تخم مرغ ۱ عدد

روغن مایع ۱/۶ لیوان  .  قهوه دم کرده ۱/۳ لیوان  .  خامه ۳ قاشق غذاخوری  .  کره ۵۰ گرم

پودر کاکائو ۵ قاشق غذاخوری  .  گردو خرد شده مقداری  .  اسانس وانیل چند قطره

 

 

کیک خیس یا مرطوب نوعی کیک است که بافتی نرم تر از کیک های معمولی دارد و وقتی داخل دهان میگذارید آب میشود ! و یکی از محبوب ترین نوع کیک هاست.

 

طرز تهیه : ابتدا آرد ، شکر و بکینگ پودر را باهم مخلوط کنید ؛ قهوه را دم کنید ( مخلوط نصف قاشق غذاخوری قهوه را با نصف لیوان آب روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که به جوش آید سپس از روی حرارت بردارید ).

 

 

قابلمه ای را روی حرارت ملایم قرار دهید سپس ۱/۳ لیوان قهوه دم کرده ، پودر کاکائو ، روغن و کره را اضافه کنید و مدام هم بزنید تا زمانی که به جوش بیاید سپس از روی حرارت بردارید و آن را کم کم به مخلوط آرد اضافه کنید.

 

مواد را مخلوط کنید تا خمیری نرم به دست بیاید ، تخم مرغ را داخل کاسه ای بشکنید و بزنید تا کف کند سپس به خمیر کیک اضافه کنید و مخلوط نمایید ، پس از مخلوط شدن تخم مرغ خامه و اسانس وانیل را اضافه کنید و مجدد هم بزنید تا خمیر کیک نرم و یکدست شود.

 

گردوهای خرد شده را به خمیر کیک اضافه کنید ؛ داخل قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس خمیر کیک را داخل قالب بریزید و خوب پهن کنید و قالب را داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه قرار دهید.

 

پس از پخت اجازه دهید کیک خنک شود سپس از کاغذ جدا کنید و داخل ظرف قرار دهید و روی آن را با شکلات آب شده تزیین و سرو کنید ؛ میتوانید این کیک نرم و خوشمزه را به همراه بستنی و تکه های میوه نیز سرو کنید.

نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید