لقــمه‌های فــانتزی ژامــبون

0
1,307 مشاهده

sandwich

مـواد لازم

 آرد:                                                ۶۰۰ گرم

نمک:                                                دو قاشق چایخوری

مایه خمیر:                                         یک قاشق غذاخوری

ماست سفت:                                       نصف پیمانه

روغن مایع:                                        نصف پیمانه

تخم‌مرغ:                                            یک عدد

شیر گرم :                                          یک پیمانه

ژامبون گوشت:                                    به میزان لازم

  تخم‌مرغ:                                         یک عدد

کنجد:                                               به میزان لازم

 طرز تهیه

 یک پیمانه از آرد را الک نموده و کنار می‌گذاریم، مابقی آرد را داخل کاسه‌ای ریخته و با نمک مخلوط می‌کنیم. مایه خمیر را روی شیر گرم ریخته و می‌گذاریم تا عمل بیاید، بعد آن را روی آرد می‌ریزیم. تخم‌مرغ، روغن مایع و ماست را هم اضافه نموده و هم می‌زنیم تا مخلوط شوند، در این مرحله خمیر به دست می‌چسبد. یک پیمانه آرد را که نگه داشته بودیم، کم‌کم افزوده و مخلوط می‌کنیم تا خمیر لطیفی به دست آید. آن را در کاسه‌ای قرار داده، روی آن را با حوله مرطوب پوشانده و در محیط آشپزخانه می‌گذاریم تا حجم آن دو برابر شود. وقتی خمیر به عمل آمد، با فشار دست هوای آن را خالی می‌کنیم.

روی سطح کار مقداری آرد پاشیده و خمیر را باز می‌کنیم. با یک قالب گرد (تقریبا به اندازه نعلبکی) خمیر را قالب می‌زنیم. با همان قالب، ژامبون‌ها را قالب زده تا هم اندازه خمیر شوند. برای هر نان لقمه‌ای دو عدد خمیر و یک عدد ژامبون لازم داریم. ژامبون را مابین دو لایه خمیر قرار می‌دهیم. با چاقو روی خمیر از بیرون تا یک و نیم سانتی‌متر مرکز برش‌هایی به صورت به علاوه می‌زنیم، در مجموع هشت برش خواهیم داشت. برش‌ها را یکی در میان به سمت راست و به سمت چپ می‌پیچانیم که همانند گل چهار پر شوند.

نان‌ها را در سینی که کاغذ روغنی انداخته‌ایم، چیده و روی آنها با برس تخم‌مرغ مالیده و مقداری کنجد یا پودر خرفه در مرکز نان می‌ریزیم و در فر گرم شده از ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا پخته و روی آنها طلایی شود.

نظر بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید